30 juli 2005

Home II

Om eerlijk te zijn: bloggen op reis is veel plezanter én gemakkelijker dan thuis ... voorlopig althans, het vraagt nog heel wat aanpassing.
Vooreerst is daar het klavier: was ik eindelijk gewoon aan al die querty-toestanden, kom je terug in België: staan ze weer zoals vroeger, en nog staffer... alle symbolen zijn weer gewoon bereikbaar, zelfs de "$" Mxn en de "ñ" is er!!!
En dan is er dat sabbath-jaar, wat in den vreemde ook veel meer voor de hand liggend blijkt dan thuis, zeker als het niet meer gaat om erover te praten, maar om het te doen. Naar aloude gewoonte, en waarschijnlijk genetisch verankerd in mijn hele doen en laten, ben in binnen de 24 uren na aankomst reeds naar een basketbalkamp getrokken: BoumBoum Freshmen Camp in Neerpelt. Kamp olv Bram De Mondt & Sven Sationeel. En waarschijnlijk even genetisch: diezelfde avond toch nog tijd gevonden om met coach Jim Lankster te gaan stappen in Antwerpen. "Ouwe getrouwe" Rudiman (bij de regelmatige bezoekers van deze blog gaat er naast het rinkelende belletje nu ook een lichtje branden veronderstel ik: inderdaad, rudi"the-chocolat-jacques"man!!!)Swa, Luc Vanhille en ondergetekende hebben coach Lankster geholpen bij het aan wal brengen van menige oude koe, die we na het nuttigen van de nodige bollekes, pintjes en hoegaarden weer in de juiste gracht gedumpt hebben om ze binnen twee jaar, wanneer coaches Garry, Ed en anderen hun voorman zullen vergezellen op een Europe-trip, weer op het droge de brengen, opnieuw te overgieten met de nodige schuimrijke vochten en te genieten van de herinneringen...
Om de erfelijkheids- of gewoonte-cyclus volledig te maken sta ik dan de volgende ochtend opnieuw vroeg op om mij aan het basketbal te wijden: de auto in, en opnieuw naar Neerpelt om daar de laatste dag van het kamp volledig bij te wonen, weer mijn station te geven en daarna samen met Bram het kamp af te sluiten.
Moe én gelukkig naar huis, alwaar een Tulumse stortregen zijn best doet om ons terug te voeren naar de Yucatanse "after-Emily"-feeling...
Niekol heeft "guacamole" gemaakt: LEKKER !!!
En dan was het aan Bram, om het eerste kadootje van de rijkgevulde tafel te plukken!!

Uiteindelijk hebben we samen onze foto's bekeken en in mapjes gestoken, zodat we later zelf nog weten waar en wat het was, want dat was nu soms al moeilijk...
Voor de freaks: ik begin vandaag ook beetje bij beetje de foto's uit de blog te vervangen door eigen fotomateriaal (waar het mogelijk en verantwoord is). Het zal even duren natuurlijk, want morgen begin ik aan een volle kampweek: BoumBoum Basketbalkamp Tongerlo - 10° Editie ...

Tot morgen

Marco Polo

2 Comments:

At 10:11 p.m., Blogger Ernie said...

Hey globetrotters,

Al wat terug uwen normale plooi terug gevonden?
OK, jullie berekening was goed, maar ... het paasverlof viel dit jaar iets vroeger! Dus uwen conclusie klopt dus niet! Maar kom, hebben dit al ontelbare malen mogen aanhoren!
Mooie reis gehad! Tja, deze manier van communiceren met het thusland is veel aangenamer dan postkaarten (maar toch heel erg bedankt)!!
Ben wel eens benieuwd naar de foto's! Moeten zeker eens afspreken (datum????)! Ik veronderstel dat ik toch veruit de moeilijkste zal zijn om een vrije (halve) dag te vinden (september 1 dag zonder volley)!!

Tot één dezer,

Heidi, Erwin en ...

 
At 10:13 p.m., Blogger Ernie said...

Ik kon het niet laten gebeuren dat er op uwen laatste episode geen reacties zouden komen!!

 

Een reactie posten

<< Home